Número 17, JuLio de 2017

"ACREDITACION DE ESTABLECIMIENTOS
PRESTADORES DE SERVICIOS DE SALUD"

ISQua: Orientaciones y principios para el desarrollo de estándares de cuidado de la salud

ISQua: Guidelines and Principles for the Development of Health and Social Care Standards, 4th Edition Version 1.1, July 2014. International Accreditation Programme (IAP) ISQua Accreditation

Descriptores: <Organizaciones internacionales> <Acreditación&> <Evaluación> <Hospitales> <Indicadores> <Servicios de salud> <Atención médica> <Auditoría> <Normas de calidad> <Calidad&> <Seguridad> <Educación sobre seguridad> <Certificados> <Calificaciones> <Normalización>

Part A – The Guide

Section 1: About ISQua 2: 1.0 Introduction, 1.1 The International Accreditation Programme (IAP), 1.2 Roles and responsibilities, 1.3 Surveyors

Section 2: Overview of the Process: Entry into the Programme; 2.1 Multiple standard sets

Section 3: Working with the Principles: 3.0 Assessing Your Own Performance, 3.1 Completing the self-assessment tool, 3.2 Rating scale, 3.3 Core criteria, , 3.4 Risk assessment, 3.5 Not applicable criteria, 3.6 Technical review, 3.7 Submitting the final self-assessment and required documentation , 3.8 Survey arrangements

Section 4: Working with the Principles: 4.0 Achievement of Accreditation, 4.1 Decision process, 4.2 the award, 4.3 Post-survey evaluation, 4.4 Appeal.

Part B - The Principles

Foreword, 1.0 Introduction, 2.0 Framework for Standards, Suggested Evidence

Section 5: Society Rules & Policies; Principle 1 Standards Development, Principle 2 Standards Measurement, Principle 3 Organisational Role, Planning and Performance, Principle 4 Safety and Risk, Principle 5 Patient/Service User Focus, Principle 6 Quality Performance.

The International Accreditation Programme (IAP)

ISQua launched the International Accreditation Programme (IAP) in 1999 and it remains the only healthcare specific body that ‘accredits the accreditors’. It achieves this through three unique programmes: (a) Accreditation of Health Care Standards; (b) Accreditation of External Evaluation Organisations; and (c) Accreditation of Surveyor Training Programmes.

ISQua’s IAP has been designed as a straightforward process to support the improvement of performance and practice of health and social care standards and external evaluation bodies.

The survey process is similar to the stages used by accreditation and other external evaluation bodies in several countries and is a proven and robust method of organisational development and independent evaluation. It includes: self-assessment; peer review evaluation; written report with recommendations; award; and continuous assessment.

The process is voluntary and is entered by application. Evaluation services are provided on a voluntary basis by international surveyors.

3.0 Assessing Your Own Performance